dimecres, 28 de febrer del 2018

27 de Febrer: Classifiquem?

Per a començar la sessió d'avui i com cada dia des de principi de quadrimestre hem visualitzat un curt que en aquest cas jo ja havia vist en una altra assignatura "El sistema educativo es anacronico".



Aquest curt ens fa obrir els ulls sobre la forma que tenim moltes vegades de treballar en les escoles.

Pareix que de vegades ens resistim a pegar eixe canvi que ajudaria al fet que l'educació és veguera d'una altra manera. Tenim al nostre abast una quantitat d'informació il·limitada a través de les noves tecnologies i ens seguim obstinant moltes vegades en què els xiquets seguisquen aprenent com fa 50 anys, això provoca que els nostres xiquets estiguen avorrits i directament perdre'n interés en què s'està ensenyant a l'escola. Una de les conseqüències més immediates de la falta de motivació serà pensar que els nostres xiquets no atenen a classe i arribar a diagnosticar-los amb un TDH en un futur.

A banda de tot l'esmentat anteriorment també podríem entrar en un altre tipus de debat, estem realment motivant als nostres alumnes en les aules o quan aquests se'n ixen un poc del guió marcat els tallem de seguida les ales. Hauríem de pensar que cadascun dels nostres nens tindrà unes motivacions diferents i és justament en aquesta etapa quan més els podem deixar desenvolupar la seua creativitat, motivar-los en allò que els agrada i que així puguen desenvolupar tot el seu potencial.

Després d'aquesta introducció ja ens hem posat de ple en la matèria que tocava avui i hem començat el tema de la matèria. Juanfra ens ha proposat que diguérem parelles de coses totalment diferents com per exemple, el cotó i el ferro, les pedres i els arbres, el fang i el pa... aquesta primera part ha sigut la facileta per o ara venia el complicat... ¿¿que tenen totes aquestes coses en comú?? Doncs que totes tenen MASSA I VOLUM, aleshores podem definir la Matèria com tot allò que té una massa i un volum.


Com m'ha entrat curiositat sobre el tema he buscat per internet un vídeo que em servirà per a intentar explicar als nens que és això de la MATÈRIA.




Juanfra ens ha ensenyat un experiment que m'ha paregut molt original i molt fàcil per a poder aplicar en una classe d'infantil per a ensenyar als més menuts que tot el que hi ha té un pes.

Hem posat un globus buit damunt d'una bàscula i l'hem pesat, el globus pesava 1,4gr, després hem inflat el globus i l'hem tornat a pesar en aquesta ocasió el globus pesava 1,8gr. Com podem observar el globus ple té un pes major que el globus buit.


Per finalitzar la sessió d'avui Juanfra ens ha repartit 3 fulles on hi havien diferents objectes que havíem de classificar segons els criteris que nosaltres ens inventarem i una fulla que ja estava classificada i que havíem d'endevinar quin criteri de classificació s'havia seguit, t'atreveixes a intentar-ho?


Recordeu!!! No hi ha un sol criteri vàlid per a fer classificacions, cal fomentar tot tipus de classificacions amb creativitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada