dissabte, 3 de febrer del 2018

30 de Gener: Presentació de l'assignatura

I avui comencem, és el primer dia i realment estic un poc nerviosa, en el meu record l'assignatura aquesta fa uns 10 anys, hem venen imatges a la ment un poc distorsionades, sobre un laboratori a l'antiga facultat d'educació, una excursió a les salines de Santa Pola i un quadern de camp en una llibreta de colors rojos i taronges que segur que si busque per casa encara trobaré. Després d'això res més... ni l'examen que vam fer ni un mínim concepte del qual vaig aprendre (senyal que no degué aprendre res).

És una classe amb pocs alumnes i el mestre pareix un poc desconcertat, ens ha explicat com durà avant l'assignatura i ens hem presentat un a un. La presentació quan comences en un nou grup sempre és molt important i crec que Juanfra ha aconseguit crear un ambient de treball on toTs ens hem sentit molt agust, donant-nos l'oportunitat de coneixern's millor els uns als altres. M ha recordat molt les classes de quan anava a l'escola, ja que sempre he tingut la sort d'estar en una classe xicoteta on tots parlàvem valencià i eixe record de nou a envaït la meua ment, m'he tranquil·litzat molt.

Juanfra ens ha posat un vídeo i ens ha dit que ell sol començar totes les classes aixi. El vídeo d'avui es diu "El abrazo sanador desde el alma".




Vídeos com aquest et fan reflexionar sobre el tipus de societat en la qual vivim, una societat basada en el consum on tot el món té pressa per arribar als llocs de treball on la gent no es para realment a gaudir de l'entorn que l'envolta i on simplement amb una mostra d'afecte podríem fer que les coses canviaren de tal manera...


Una de les nostres feines com a futurs docents serà intentar aconseguir xiquets feliços, xiquets que gaudisquen en allò que fan, que aprenguen un altre tipus de valors al que hem pogut veure en aquest curt, que es convertisquen el dia de demà en persones que ajuden a formar un món millor. Per tot això pense que seria tan important que començaren a canviar el sistema educatiu que tenim en aquest moment... una educació en valors serà sempre molt millor que una educació per a la competitivitat.




Per a finalitzar aquesta entrada dir que els mètodes d'aprenentatge van evolucionant al llarg del temps igual que la societat. Fa deu anys el meu quadern de camp va ser una llibreta on anava anotant tot allò que em pareixia interessant. Aquest any el meu quadern de treball serà un blog que vaig descobrint a poc a poc com fer gràcies a l'ajuda dels companys, dels tutorials del youtube i de la gent que em rodeja. Em pose com a unes de les metes d'aquests mesos acabar sent una experta en tema de blogs perquè men estic adonant que m'agrada prou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada