dissabte, 10 de febrer del 2018

8 de Febrer: Que no he aprés avui?


Avui ha sigut un dia especial, tenia entrades per veure el Barça-Valencia, fet que era impossible compaginar amb la classe de ciències naturals. He demanat els permisos necessaris i cap a Valencia he marxat. Com no he estat en classe li he demanat a Àngela que m'explicara tot allò que m he perdut avui. Per començar m'ha dit que han vist un vídeo on hi havia uns nens que no volien anar a l'escola i després han fet un tipus examen. Com que les preguntes estan colgades he decidit fer-lo i després comprovar les vertaderes respostes, i aquests han sigut els resultats.

https://docs.google.com/uc?export=download&id=1PYsS0uPF_U9QHvg9uz2MjFQ_NsbuQnVB

He tingut molta sort, ja que al copiar les preguntes en un foli per poder contestar-les he copiat tots els enunciats i m'he adonat que en el número 8 sols et demanava que contestares a certes preguntes. Que he aprés de tot açò??, que he de llegir molt bé un examen abans de començar a fer-lo.

Vivim en una societat en la qual la pressa pot en nosaltres com vam veure en el curt que Juanfra ens va posar el primer dia de classe. Pareix que estiga'm en una carrera constant per veure qui pot arribar abans a una meta, però realment estem gaudint del camí?? Jo pense que moltes vegades no, estem molt més pendent de tot el que hem de fer que realment del que estem fent en aquest moment.

Amb tot açò m'ha vingut al cap una experiència personal que m'agradaria compartir perquè a mi em va venir molt bé fa ara quasi un any.

Fa 365 dies la meua vida era totalment diferent, vivia en ma casa, al meu poble, independitzada dels meus pares, tenia una feina estable on feia més de 10 anys que treballava, una rutina que em permetia treballar de dilluns a divendres sols fins a les 3 i després tindre totes les vesprades i caps de setmana lliures per a mi (si, realment vivia molt bé!!) però alguna cosa que funcionava perquè jo em sentia com si no visquera. Tenia la sensació que tot el meu voltant girava i avançava i jo m'havia quedat parada observant a la resta. En tan gran es va convertir eixa sensació que quan anava a treballar (he tingut un treball durant anys que m'ha omplit moltíssim perquè estava rodejada d'allò que m'agradava, xiquets) no gaudia ja en la meua feina, la feia de manera sistemàtica perquè després de tant d'any fent el mateix el teu cap automàticament realitza les accions, quedava en la meua colla d'amics/gues i estava sense estar, perquè el meu cap no estava en el present, no tenia atenció plena en allò que realitzava, estava immers en altres pensaments.

Doncs bé, un dia vaig conéixer una persona que em va parlar del Mindfullnees i l'atenció plena, i d'ençà que vaig començar a practicar aquesta tècnica realment vaig aprendre a gaudir en cada moment del què faig (perquè els problemes, preocupacions o el que siga que tingues al cap seguiran ahí després) no vaig ser conscient realment de tot el que m'estava perdent al meu voltant. Tal vegada cregueu que no és important fixar-se en els xicotets detalls, estar realment 100x100 gaudint de cada moment però res més lluny de la realitat, no sabeu la quantitat d'informació i aprenentatge que ens estem perdent dia a dia per estar immersos en preocupacions, objectius, feines i no poder gaudir de tots els moments com toca, simplement hem d'aprendre a organitzar un poc la nostra ment i saber que encara que visca'm en una societat que ens obliga a competir diàriament contra els demes i contra nosaltres mateixos, nosaltres podem decidir quin camí prendre i tornar a gaudir dels xicotets moments que a la fi són els que realment ens fan créixer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada