dimecres, 14 de febrer del 2018

13 de febrer: Mètode Montessori, deixem de ser desconeguts per a começar a ser un grup


La sessió d'avui es plantejava molt interessant, Juanfra havia decidit que, ja que aquesta setmana era la setmana de l'educació i hi havia una serie de xarrades que pareixien interessants que acudirem a una d'elles. El tema elegit va ser la metodologia Montessori (jo particularment havia sentit parlar tan bé d'ella que estava molt motivada, volia saber més sobre aquest mètode). 

Després de fer-nos una breu introducció sobre el mètode i dir-nos que és un mètode molt car i que el millor és tenir una escola pròpia per a poder dur-lo avant completament ens han explicat com es divideixen els xiquets en les escoles Montessori. 

Aquest punt sí que m'ha paregut interessant, ja que jo també he pensat moltes vegades que si les escoles mesclaren a nens de diferents edats, els més majors podrien ajudar en l'aprenentatge dels més menuts, seria una manera d'aprendre molt més enriquidora. Aquesta reflexió em porta a una escola que vaig tindre la sort de conéixer en una assignatura del primer quadrimestre, l'escola O'Pelouro.

Us deixe l'enllaç a la seua pàgina web per si voleu pegar-li una miradeta, ja que la seua pedagogia em va resultar molt interessant.


Continuant amb la xerrada Montessori ens han explicat que el mètode utilitzat és un mètode científic, ja que està basat en l'observació.

A continuació vos deixe un breu vídeo on s'explica el mètode Montessori en 12 senzills passos per si algú no ha sentit parlar d'aquest mètode i vol fer-se una idea.




Finalment ens han fet una explicació sobre el material Montessori, ens han explicat com van la torre rosa i les barres roges.

Com a conclusió a aquesta xerrada he de dir que he eixit molt despagada d'ella, pense que la xerrada no estava molt ben organitzada, ja que la tecnologia fallava en molts moments, fet que no ajudava a seguir la xerrada, a més l'home que feia l'exposició es perdia cada dos per tres i això provocava que nosaltres perdérem el fill també de l'exposició. Per últim mencionar que el mètode Montessori com moltes altres metodologies hi té coses bones i coses que és més difícil aplicar en l'aula per tant el millor és agafar un poc de cada metodologia per poder formar un mètode que s'acople perfectament a les necessitats que tu i tingues en eixe moment en l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada