diumenge, 4 de febrer del 2018

1 de Febrer: Són les ciències avorrides?

En aquesta segona sessió hem començat veient un vídeo de per què la ciència és poc interessant. La majoria de nosaltres hem arribat a la conclusió de què gran part de què això siga així es degut a la mala manera d'aprenentatge que varen tenir els nostres antics mestres en relació a aquesta matèria.


Juanfra ens ha repartit un foli i ens ha fet que dibuixarem un científic, cadascú ha dibuixat un estereotip de què per a ell és i després hem contestat a una seria de preguntes sobre el dibuix adonant-nos de què la majoria de nosaltres teníem una idea preconcebuda del que és un científic amb molts punts en comú (persona major, amb ulleres, amb els cabells rebolicats, etc.).





En aquest punt haurem de parar-nos un poc a reflexionar sobre els estereotips que tenim de les coses i la influència que aquests estereotips (moltes vegades motivats per les noves tecnologies) creen en els més menuts. Els fan adquirir idees que en un futur faran que tinguen una predisposició més o menys favorable cap a les ciències.


La majoria de la gent té una idea negativa cap a les ciències i aquest serà un dels reptes d'aquesta assignatura que tots aconseguim acabar l'any amb la sensació que les ciències són una matèria que pot ser molt divertida i útil i sobretot que pot ser molt interessant per a utilitzar en educació infantil, ja que tots els xiquets naixen amb un científic dins, la curiositat que tenen tots els nens des de ben menuts els fa experimentar sense parar. Perquè matem amb el temps aquesta curiositat?



Per a finalitzar aquesta sessió hem tret unes idees que trobe que és interessant que les tinga'm en conter sobretot a l'hora d'aplicar la metodologia en la nostra aula d'infantil.


Hi ha certs factors que influiran a l'hora d'ensenyar ciències en una classe d'infantil:
  • La formació docent implícita.

  • Les nostres pròpies actituds cap a les ciències i el seu aprenentatge.

  • El coneixement del tema tractat.

  • La imatge que tenim de la ciència.

  • Les concepcions sobre l'ensenyament i aprenentatge.





Finalment hem realitzat una altra activitat amb pòsits que hem apegat a l'aula amb paraules positives i negatives cap a la ciència i el curiós és que a pesar que la majoria no tenim una bona concepció cap a elles, cada vegada que acaba la classe jo particularment hem quede en gana de saber més coses sobre aquest tema.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada