Avui hem començat la sessió en un vídeo sobre unes frases
que a mi personalment m'han fet reflexionar molt. Vos convide a escoltar un trosset i que vosaltres mateixos reflexioneu.
Aquest vídeo que molta gent atribueix a Pablo Neruda en
realitat és d'una autora portuguesa que li diuen Martha Madeiros. La idea de
Juanfra era que nosaltres diguérem que pareix de Pablo Neruda però Àngela que
esta feta un espòiler professional i prompte ens ha descobert qui era la
vertadera autora. En conclusió no et pots fiar de les coses que es diuen per internet perquè
simplement moltes vegades no són certes.
Després d'aquesta introducció hem fet una pràctica que
consistia a esbrinar que hi havia dins d'una caixa que Juanfra ens ha repartit
sense obrir ni trencar la caixa.
1.
Mètode indirecte pel qual ens ajude a definir les característiques del
contingut de la caixa.
· - Sacsejar
la caixa per escoltar quin soroll fa.
· - Pesem
la caixa buida i la nostra per saber el pes de què hi ha dins.
· - Olorem
la caixa.
· - Mesurar
la capacitat interior de la caixa buida.
Després d'escoltar el soroll de la caixa podem obtenir
informació sobre el material i el nombre d'objectes, la grandària d'aquests.
2. Fer
una taula amb aparells de mesura i l'acció que faríem amb ells.
Aparell de mesura
|
Accions
|
La mà
|
Sacsejar
|
La
oïda
|
Escoltar
|
El nas
|
Olorar
|
Pes
|
Mesurar
la massa
|
Cinta
mètrica
|
Mesurar
la grandària interior
|
3.
Apunta les dates obtingudes.
Acció realitzada
|
Resultat obtingut
|
Sacsejar
|
Hi ha
més d’un objecte dins
|
Escoltar
|
Hi ha
un nombre elevat d’objectes partits
|
Olorar
|
No
feia olor a res
|
Mesurar
la massa
|
Buida:
77g. Caixa nostra: 138,8
Massa
del contingut: 61,8
|
Mesurar
el volum interior
|
10cmx6cmx3,5cm
|
4.
Analitza les dades obtingudes i fes conclusions.
Les conclusions a les que hem arribat és que el contingut
de la nostra caixa te forma de granulat, esta plena de molts objectes petits, creguem
que mes de 50, el soroll no es metàl·lic. El volum de la caixa es de 210cm3.
5.
Hipòtesis
La hipòtesis a la que hem arribat es que la caixa estava
plena de arròs.
Aquest tipus d’activitats es realitzen molt en les
classes d’infantil ja que els nens tenen molta curiositat i els encanta portar
objectes i que la resta de la classe els endevine.
En el cole on jo treballava una activitat que es feia
cada setmana en el protagonista de la setmana es que portava un objecte de sa
casa empaquetat i la resta de companys havien de fer-li preguntes sobre l’objecte,
la mestra anava apuntant les respostes i després entre tots han de dir de quin
objecte es tracta.
Activitat
proposada per a la classe d’infantil
Desenvolupament de l’activitat: La mestra posarà una safata
amb un objecte al seu interior. El nen amb els ulls tapats i sols amb el tacte haurà
de tocar l’objecte i a través de les preguntes que farà a la resta de la classe
haurà de descobrir de quin objecte es tracta.
L’objectiu principal d’aquesta activitat és que els nens
es donen compte que per mitjà de la manipulació, en aquest cas, es poden
descobrir diverses característiques d’un objecte en concret.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada